تبلیغات
دنبال کننده خبرها - تصویب بودجه یک‌هزار میلیاردی حمل و نقل و ترافیک/ 20 میلیارد سهم بهره‌برداری مترو
دنبال کننده خبرها
سه شنبه 2 اسفند 1390

تصویب بودجه یک‌هزار میلیاردی حمل و نقل و ترافیک/ 20 میلیارد سهم بهره‌برداری مترو

سه شنبه 2 اسفند 1390

نوع مطلب :
نویسنده :مینا ب

در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت
تصویب بودجه یک‌هزار میلیاردی حمل و نقل و ترافیک/ 20 میلیارد سهم بهره‌برداری مترو

خبرگزاری فارس: در جلسه امروز شورای شهر یک هزار و 27 میلیارد تومان بودجه برای سال آینده حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تصویب رسید که از این میزان 20 میلیارد سهم شرکت بهره‌برداری مترو است.

خبرگزاری فارس: تصویب بودجه یک‌هزار میلیاردی حمل و نقل و ترافیک/ 20 میلیارد سهم بهره‌برداری مترو

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در چهارصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران بخش‌های هزینه‌ای بودجه‌ سال 91شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، بودجه حوزه حمل و نقل و ترافیک به مبلغ یک‌ هزارو 27 میلیارد تومان به تصویب رسید که از این میزان 613 میلیارد تومان به ساخت مترو، 20 میلیارد تومان به بهره‌برداری مترو، 136 میلیارد تومان به توسعه ناوگان و خرید اتوبوس‌های دوکابین، 132 میلیارد و 600 میلیون تومان به بازپرداخت وام مترو و 5/11 میلیارد تومان به سامانه اتوبوسرانی تندرو اختصاص یافت.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این بخش از بودجه، از بوده پیشنهادی شرکت مترو دفاع کرد و  اظهار داشت: پیشنهاد  شرکت بهره‌برداری مترو در خصوص بودجه سال آینده، 50 میلیارد تومان بوده، اما کمیسیون با 20 میلیارد تومان آن موافقت کرده است.

به گفته کاشانی بهتر است شورای شهر تهران نظر این شرکت را با توجه به ماموریت‌های مهمی که دارد، تامین کند.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات کاشانی، گفت: بحث‌های مکرری درباره بودجه شرکت بهره‌برداری مترو صورت گرفته است و شهرداری تهران در لایحه‌ای که با امضای شخص شهردار به شورا ارائه شده است، درخواست 20 میلیارد تومان بودجه برای این شرکت کرده و کمیسیون برنامه و بودجه نیز عین این رقم را تصویب کرده است.

وی ادامه داد: برخی از مدیران شهرداری روی مطالبات بودجه‌ای خود پافشاری می‌کنند این در حالی است که نتوانسته‌اند شهرداری را در این خصوص توجیه کنند و به سراغ اعضای شورای شهر آمدند تا آنها را دراین‌باره قانع کرده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شرکت بهره‌برداری مترو استدلال واضحی برای 50 میلیارد تومان بودجه درخواستی خود نداشت، تصریح کرد: اعضای شورا شهر دلیلی برای افزایش بودجه‌ای که خود شهرداری تهران پیشنهاد داده، نمی‌بینند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این‌باره خاطرنشان کرد: در مورد بودجه دولت نیز، انجام رایزنی دستگاه‌ها با نمایندگان مجلس به صورت مستقل غیرقانونی است و در شهرداری تهران نیز باید این مساله لحاظ شود.

سید مناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران اظهارات چمران را تأیید کرد و گفت: مجموع خواسته معاونت‌های مختلف برای بودجه سال آینده در ابتدا 17هزار میلیارد تومان بود که طبعا این خواسته‌ها باید تعدیل می‌شد.

وی ادامه داد: درخواست شرکت بهره‌برداری مترو برای بودجه 50 میلیارد تومانی در 3 مرحله مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و شهرداری تهران در نهایت به این نتیجه رسید که رقم 20 میلیارد تومان برای این شرکت کافی است و هیچ مدیری نباید به صورت مستقل بودجه خود را دنبال کند.

در ادامه جلسه امروز بخشی از سرفصل‌های هزینه‌ای بودجه سال 90 شهرداری تهران درباره سهم شهرداری‌ها از منابع حاصل از فروش آرم‌های طرح ترافیک مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران اظهار داشت: برابر قانون باید 20 درصد از درآمد شهرداری تهران از محل فروش آرم طرح ترافیک به مترو اختصاص یابد اما ظاهرا مترو تهران امسال این اعتبار را دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری مدعی است که این پول را در دل سایر بودجه‌ها به مترو اختصاص داده است، گفت: لازم است تبصره‌ای برای پرداخت مستقیم این اعتبار به مترو تهران در سال آینده پیش‌بینی شود.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران نیز در این راستا پیشنهاد داد که 20 درصد سهم مترو از محل منابع حاصل از فروش آرم طرح ترافیک حداکثر تا پایان فروردین‌ سال آینده به صورت مستقیم پرداخت شود.

کاهش بودجه 30 میلیارد تومانی شهرداری برای توسعه خطوط ویژه دوچرخه به 5 میلیاردتومان 

به گزارش فارس، شهرداری تهران در ردیف مربوط به توسعه خطوط ویژه دوچرخه اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار را پیش‌بینی کرده بود که کمیسیون برنامه و بودجه به تبعیت از نظر کارشناسی کمیسیون عمران شورای شهر، تنها با 5 میلیارد تومان از این مبلغ موافقت کرده بود.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره این بخش از بررسی بودجه اظهار داشت: از آنجا که 30 میلیارد تومان رقم قابل توجهی است و شورای شهر نیز از ریز برنامه‌های این حوزه اطلاع نداشت، مقرر شد که 5 میلیارد تومان بودجه برای این بخش در نظر گرفته شود تا در برخی مناطق شرقی، غربی تهران خطوط دوچرخه توسعه یابد و نتایج آن احصاء شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب در سال آینده می‌توان با شناخت کامل از نتایج این طرح نسبت به تصویب بودجه آن اقدام کرد.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این‌باره گفت: همانطور که در توسعه سامانه اتوبوس‌های بی.آر.تی گام به گام پیش رفتیم، بهتر است در این زمینه نیز گام‌ به گام کار را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی خطوط دوچرخه در مناطق پایلوت نتایج ملموسی در بر نداشته که شورا بتواند با اعتماد به آن، نسبت به تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری اقدام کند.

به این ترتیب با نظر اعضای شورای شهر تهران، مبلغ پنج میلیارد تومان به منظور توسعه خطوط دوچرخه در پایتخت به تصویب رسید.

انتهای پیام/